• O PROJEKTU
    • TEORIE ZMĚNY
    • PROČ KUTNOHORSKO?
    • TÝM
    • HARMONOGRAM
    • PARTNEŘI
    • ODBORNÍ PARTNEŘI
    • HISTORIE
  • NAŠE AKTIVITY
    • PRO ZŘIZOVATELE
    • PRO VEDENÍ ŠKOL
    • PRO UČITELE
      • ROVNÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRO VŠECHNY DĚTI
      • METODICKÁ CENTRA A ROZVOJ UČITELŮ
      • WORKSHOPY FORMATIVNÍ PŘÍSTUP
    • PRO RODIČE
    • PRO DĚTI A MLADÉ
    • PRO REGION
      • ROVNÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRO VŠECHNY DĚTI
  • KALENDÁŘ
  • 30 POD 30 LIVE
  • MINIGRANTY
  • KONTAKT
  • PODPOŘTE S NÁMI VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ
  • O PROJEKTU
    • TEORIE ZMĚNY
    • PROČ KUTNOHORSKO?
    • TÝM
    • HARMONOGRAM
    • PARTNEŘI
    • ODBORNÍ PARTNEŘI
    • HISTORIE
  • NAŠE AKTIVITY
    • PRO ZŘIZOVATELE
    • PRO VEDENÍ ŠKOL
    • PRO UČITELE
      • ROVNÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRO VŠECHNY DĚTI
      • METODICKÁ CENTRA A ROZVOJ UČITELŮ
      • WORKSHOPY FORMATIVNÍ PŘÍSTUP
    • PRO RODIČE
    • PRO DĚTI A MLADÉ
    • PRO REGION
      • ROVNÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRO VŠECHNY DĚTI
  • KALENDÁŘ
  • 30 POD 30 LIVE
  • MINIGRANTY
  • KONTAKT
  • PODPOŘTE S NÁMI VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ
Menu
  • O PROJEKTU
    • TEORIE ZMĚNY
    • PROČ KUTNOHORSKO?
    • TÝM
    • HARMONOGRAM
    • PARTNEŘI
    • ODBORNÍ PARTNEŘI
    • HISTORIE
  • NAŠE AKTIVITY
    • PRO ZŘIZOVATELE
    • PRO VEDENÍ ŠKOL
    • PRO UČITELE
      • ROVNÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRO VŠECHNY DĚTI
      • METODICKÁ CENTRA A ROZVOJ UČITELŮ
      • WORKSHOPY FORMATIVNÍ PŘÍSTUP
    • PRO RODIČE
    • PRO DĚTI A MLADÉ
    • PRO REGION
      • ROVNÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRO VŠECHNY DĚTI
  • KALENDÁŘ
  • 30 POD 30 LIVE
  • MINIGRANTY
  • KONTAKT
  • PODPOŘTE S NÁMI VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ
  • O PROJEKTU
    • TEORIE ZMĚNY
    • PROČ KUTNOHORSKO?
    • TÝM
    • HARMONOGRAM
    • PARTNEŘI
    • ODBORNÍ PARTNEŘI
    • HISTORIE
  • NAŠE AKTIVITY
    • PRO ZŘIZOVATELE
    • PRO VEDENÍ ŠKOL
    • PRO UČITELE
      • ROVNÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRO VŠECHNY DĚTI
      • METODICKÁ CENTRA A ROZVOJ UČITELŮ
      • WORKSHOPY FORMATIVNÍ PŘÍSTUP
    • PRO RODIČE
    • PRO DĚTI A MLADÉ
    • PRO REGION
      • ROVNÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRO VŠECHNY DĚTI
  • KALENDÁŘ
  • 30 POD 30 LIVE
  • MINIGRANTY
  • KONTAKT
  • PODPOŘTE S NÁMI VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ
Menu
  • O PROJEKTU
    • TEORIE ZMĚNY
    • PROČ KUTNOHORSKO?
    • TÝM
    • HARMONOGRAM
    • PARTNEŘI
    • ODBORNÍ PARTNEŘI
    • HISTORIE
  • NAŠE AKTIVITY
    • PRO ZŘIZOVATELE
    • PRO VEDENÍ ŠKOL
    • PRO UČITELE
      • ROVNÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRO VŠECHNY DĚTI
      • METODICKÁ CENTRA A ROZVOJ UČITELŮ
      • WORKSHOPY FORMATIVNÍ PŘÍSTUP
    • PRO RODIČE
    • PRO DĚTI A MLADÉ
    • PRO REGION
      • ROVNÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRO VŠECHNY DĚTI
  • KALENDÁŘ
  • 30 POD 30 LIVE
  • MINIGRANTY
  • KONTAKT
  • PODPOŘTE S NÁMI VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ

Minigranty pro Kutnohorsko

Rádi byste udělali něco pro svou třídu nebo školu a chybí vám na to finance?
Láká vás spolupráce s dalšími školami, firmami nebo neziskovkami na tvorbě něčeho nového?
Kladete si otázku, jak ulehčit dětem přechod mezi mateřskou, základní a střední školou?
Jak prohloubit vztahy rodičů a učitelů/učitelek?
Rádi byste prozkoumali nové cesty, jak obohatit výuku o vědomosti použitelné v praktickém životě?
Hledáte způsoby jak pomocí metod aktivního vyučování probudit děti ve školních lavicích?
Trápí vás zadlužování mladých lidí hned po jejich nástupu do zaměstnání a rádi byste pomohli tomu zabránit přípravou ještě na škole?
Jak se ve škole vzájemně poznat a neformálně se setkávat?

Cílem grantového programu je podpořit spolupráci škol a organizací na Kutnohorsku, která zlepší vztahy  ve školách a jejich okolí (tedy mezi učiteli, žáky, rodiči, vedením škol a dalšími lidmi), prakticky zapojí žáky/studenty do jejich učení se a rozvine schopnost vyhodnocovat svou práci a učit se z předchozí zkušenosti.

Základní rámec grantové výzvy

●  Celkový rozpočet výzvy je 2 000 000 Kč.
●  O nadační příspěvek lze žádat do vyčerpání rozpočtu výzvy. Výzva je stále otevřena.
●  Preferovaná výše nadačního příspěvku je v rozmezí  5 000 – 50 000 Kč. Po předchozí konzultaci lze výjimečně žádat o částku vyšší.
●  Jeden žadatel může podat i více žádostí.

Kdo může žádat o grant

●  Hlavním žadatelem mohou být: mateřské školy, základní školy, střední školy, umělecké školy, neziskové organizace a obce.
●  Partnerem žadatele mohou být všechny výše uvedené subjekty a dále firmy, OSVČ působící v oblasti vzdělávání a neformální skupiny (skupiny rodičů žáků školy, skupiny studentů apod.).

Témata minigrantů

I. Podpora kompetencí a gramotností u rizikové skupiny mladých lidí.
Podpořeny budou především projekty rozvíjející gramotnosti  (občanskou, finanční, čtenářskou, mediální apod.) u mladých lidí, kteří opouštějí vzdělávací systém a vstupují do “reálného” života. Jedná se o mladé lidi, kteří nemají dostatek znalostí potřebných k orientaci v běžném životě. To vede k jejich ohrožení různými nežádoucími jevy, jako je například radikalizace, nezaměstnanost, zadlužení, exekuce, nezdravý životní styl apod. 

II. Zjednodušování přechodu žáků mezi jednotlivými typy a stupni škol.
Podpoříme projekty, které pomohou dětem a žákům snadněji postupovat na další stupeň školy. Jedná se například o předškolní přípravu dětí, posílení komunikace základní školy s rodiči předškoláků, spolupráci škol různých stupňů, předávání podrobnějších informací o vývoji dítěte/žáka při přechodu na vyšší stupeň školy, podporu při směřování žáka k dalšímu studiu apod.

III. Propojování učiva s reálným životem.
Podpoříme projekty propojující školní učivo s reálným životem, např. zavádění nových způsobů práce do výuky, nastavení spolupráce s různými organizacemi. Děti si mohou v praxi vyzkoušet, co se ve škole učí, a dostanou příležitost objevit svůj talent.

IV. Aktivizace žáků při učení.
Budou podpořeny projekty, které zvyšují aktivní zapojení žáků do učení prostřednictvím metod aktivního učení. V rámci projektu je možné podporovat také učitele v získávání souvisejících pedagogických dovedností včetně jejich hodnocení a reflexe.  V případě, že projekt připravují a realizují samotní žáci, není potřeba partnerská organizace.

V. Podpora komunitní role školy
O grant lze požádat pro projekty, které jsou zaměřeny na neformální setkávání ve školním prostředí a akce nabízející společné zážitky. Jejich posláním by měl být rozvoj komunity školy nebo komunity v okolí školy, přičemž do realizace i samotného dění by mělo být zapojeno více lidí z řad dětí, učitelů, ředitelů a rodičů, a případně i obec nebo místní obyvatele. Podpora se vztahuje například na neformální setkání,  školní i veřejné (např. slavnost, sdílecí setkání…), která povedou k vzájemnému poznávání se a propojování, a pomohou rozvíjet či podpoří budování vztahů ve škole i mimo ni. U tohoto tématu lze žádat pouze do výše 20 000 Kč a není potřeba partner v projektu.

VI. Žákovské minigranty
O grant lze požádat za speciálních podmínek určených pro žáky (studenty) od 15 let. Více informací zde.

První dvě témata byla zvolena Nadačním fondem Eduzměna na základě výsledků mapování škol na Kutnohorsku (2020/2021). Druhá dvě témata jsou výsledkem hlasování zástupců regionu Kutnohorsko během Společného regionálního setkání s Eduzměnou (18. 11. 2021).

Kritéria

●  Projekt odpovídá některému z vyhlášených témat.
●  Na projektu aktivně spolupracují dva nebo více subjektů z regionu obce s rozšířenou působností Kutná Hora, dále jen ORP KH, (s výjimkou 4. tématu, pokud jsou zde realizátorem samotní žáci či studenti).
●  Inovativní charakter projektu, tedy projekt přinášející změnu ve vzdělávání a v kultuře školy, nové aktivity, přístupy, větší míru participace a zapojování aktérů ve škole i mimo ni, apod.
●  Projekt je udržitelný – lépe budou hodnoceny projekty, které v sobě nesou prvky dlouhodobosti, opakovatelnosti, udržitelnosti, např. mohou pokračovat i v dalších letech, stanou se součástí praxe školy nebo ŠVP,  směřují ke vzniku metodiky apod.
●  Rozvoj formálního vzdělávání – projekt může propojovat formální a neformální vzdělávání, ale primárně s dopadem na formální vzdělávání (školy)
●  Vyvážený rozpočet projektu – na materiální potřeby je možné žádat max. 40% celkového rozpočtu projektu.

V případě, že váš projekt splňuje kritéria pro podání žádosti, ale nespadá ani do jednoho z výše uvedených témat, obraťte se na nás s konzultací.

Podání žádosti

●  Prosíme svůj záměr s námi nejdříve konzultujte. Naším cílem je nabídnout pomoc, aby váš projekt mohl být podán, ladil se cíli grantové výzvy a splňoval kritéria. 
●  Vyplněné žádosti poté odevzdávejte prostřednictvím grantového formuláře na tomto odkazu.
●  Žádosti lze podávat do vyčerpání rozpočtu výzvy.

Rozhodnutí o podpoře/zamítnutí žádosti

●  Žadatelé budou vyrozuměni o výsledku řízení nejpozději do 15 pracovních dnů od odeslání žádosti.
●  V případě schválení žádosti uzavře Nadační fond Eduzměna s hlavním žadatelem smlouvu o poskytnutí nadačního příspěvku. Následně uzavře žadatel se svým se svým partnerem/partnery dohodu o partnerství, která upřesňuje charakter jejich spolupráce. Návrh smlouvy a dohody bude zasláno po schválení žádosti.
●  
Nejpozději do 1 měsíce od ukončení projektu zpracuje a odevzdá příjemce nadačního příspěvku závěrečnou zprávu k projektu a předá nadačnímu fondu foto/video dokumentaci z průběhu projektu. 
●  
Na poskytnutí příspěvku nevzniká právní nárok

Konzultace

Vaše projekty i záměry doporučujeme před podáním žádosti konzultovat, a to buď e-mailem na granty@eduzmena.cz nebo telefonicky na číslech 777 777 520 (Marek Podhorský) a 774 279 546 (Eva Kramářová). Je možné si také sjednat osobní schůzku. 

 
Příklady podpořených projektů

Finanční gramotnost pro 1. stupeň ZŠ
1. téma, žadatel: ZŠ Kamenná Stezka, partneři: Oblastní charita KH – Centrum Maják, Dítě a kůň – NZDM Archa
Posláním projektu byla implementace tématu finanční gramotnosti do metodiky k ŠVP školy. Jeho součástí bylo propojení předmětů Matematika a Člověk a společnost na druhém stupni, kde se žáci prakticky učili vypočítat RPSN, ověřovali jak se vyplatí si na nákupy větších věcí spořit oproti tomu si vzít půjčku, jak vytvořit rodinný rozpočet s aktuálními cenami apod. Vše se učili velice prakticky jako v reálném světě a na mnohé věci si museli přijít sami. Děti na prvním stupni také pracovaly s hodnotou věcí, materiálu a lidské práce –  vyráběly různé výrobky a na trhu je pak prodávaly, počítaly jaká je cena i případný zisk. Starší i mladší žáci během projektu navštívili banku, kde pochopili jak fungují transakce kartou nebo třeba jak vypadá bankomat zevnitř, jak se do něho dostávají peníze.  

Aktivně a spolu!
2. téma, žadatel: MŠ Církvice, partner: ZŠ Církvice
Smyslem projektu bylo posílení spolupráce obou institucí, ulehčení přechodu dětí z MŠ do ZŠ, seznámení dětí s novým prostředím, propojení pedagogických pracovníků a adaptace dětí i rodičů na nové podmínky. V rámci projektu proběhla akce Ukliďme svět a pilotní projekt Čteme a hrajeme si pod širým nebem

Rozhodni se správně
3. téma, žadatel: SOŠ a SOU řemesel Kutná Hora, partner: ZŠ Kamenná Stezka
Cílem projektu je motivovat žáky ZŠ k rozhodnutí ve volbě budoucího povolání, předejít jejich frustraci ze špatného rozhodnutí a usnadnit jim tak přechod na střední stupeň vzdělávání. Hlavní částí projektu jsou tematicky zaměřené kroužky z oborů kuchař-číšník, ošetřovatel, kosmetička, truhlář, elektro a strojní mechanik, při nichž se žáci obou škol setkají v reálném pracovním prostředí a aktivně se zapojí do činností vybrané profese.

Masaryčka letí do vesmíru
4. téma, žadatel: ZŠ TGM Kutná Hora
Projekt je zaměřen na aktivizaci žáků v badatelském přístupu k výuce a posilování jejich kompetencí k učení i osobnostnímu rozvoji, motivuje žáky ke studiu přírodovědných a technických předmětů, podporuje spolupráci žáků 3. a 5. třídy, a na jeho realizaci se podílejí i rodiče. Hmatatelným výstupem projektu bude sestavení stratosférické sondy a přijímací antény, vypuštění balónu v astronomickém ústavu, sledování jeho letu a jeho detekce, následně zpracování získaných dat a veřejná prezentace výstupů. Detailní informace o projektu a jeho realizaci jsou uvedeny zde

Jaké projekty podpoříme? Zdeněk Slejška představuje témata grantové výzvy:

Fond pro Kutnohorsko

Fond pro Kutnohorsko jsme založili v dubnu 2020 a do této chvíle jsme v kutnohorském regionu rozdělili částku 2 miliony korun. Podpora se týkala řešení akutních problémů žáků a rodin po dobu uzávěr škol (vybavení technikou a konektivitou pro online vzdělávání). Věnovali jsme se také pomoci s adaptací žáků nejvíce zasažených lockdownem do vzdělávacího systému. Šlo o žáky, kteří neměli možnost zvyknout si pořádně na školní docházku (prvňáčci) nebo přecházeli do vyššího stupně vzdělávání – nové školy, tj. první ročníky víceletého gymnázia a první ročníky středních škol. Dalším podpořeným tématem byla pilotáž kombinované / hybridní výuky (výuka v přírodě, kombinovaná distanční a prezenční výuka a projektová výuka), ze které by měly vzniknout metodiky pro další školy. Více informací.

Partneři projektu
sofa-logo
Step by Step logo 24-01-2022

Facebook

Newsletter

Ke stažení

Eduzměna v médiích

Kontakt

© Eduzmena region - všechna práva vyhrazena
Ochrana soukromí

Používáme cookies, abychom vám poskytli nejlepší online zážitek. Více informací o tom, které soubory cookies používáme, nebo jejich vypnutí najdete v nastavení.

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.