• O PROJEKTU
    • TEORIE ZMĚNY
    • PROČ KUTNOHORSKO?
    • TÝM
    • HARMONOGRAM
    • PARTNEŘI
    • ODBORNÍ PARTNEŘI
    • HISTORIE
  • NAŠE AKTIVITY
    • PRO ZŘIZOVATELE
    • PRO VEDENÍ ŠKOL
    • PRO UČITELE
      • ROVNÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRO VŠECHNY DĚTI
      • METODICKÁ CENTRA A ROZVOJ UČITELŮ
      • WORKSHOPY FORMATIVNÍ PŘÍSTUP
    • PRO RODIČE
    • PRO DĚTI A MLADÉ
    • PRO REGION
      • ROVNÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRO VŠECHNY DĚTI
  • KALENDÁŘ
  • 30 POD 30 LIVE
  • MINIGRANTY
  • KONTAKT
  • PODPOŘTE S NÁMI VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ
  • O PROJEKTU
    • TEORIE ZMĚNY
    • PROČ KUTNOHORSKO?
    • TÝM
    • HARMONOGRAM
    • PARTNEŘI
    • ODBORNÍ PARTNEŘI
    • HISTORIE
  • NAŠE AKTIVITY
    • PRO ZŘIZOVATELE
    • PRO VEDENÍ ŠKOL
    • PRO UČITELE
      • ROVNÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRO VŠECHNY DĚTI
      • METODICKÁ CENTRA A ROZVOJ UČITELŮ
      • WORKSHOPY FORMATIVNÍ PŘÍSTUP
    • PRO RODIČE
    • PRO DĚTI A MLADÉ
    • PRO REGION
      • ROVNÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRO VŠECHNY DĚTI
  • KALENDÁŘ
  • 30 POD 30 LIVE
  • MINIGRANTY
  • KONTAKT
  • PODPOŘTE S NÁMI VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ
Menu
  • O PROJEKTU
    • TEORIE ZMĚNY
    • PROČ KUTNOHORSKO?
    • TÝM
    • HARMONOGRAM
    • PARTNEŘI
    • ODBORNÍ PARTNEŘI
    • HISTORIE
  • NAŠE AKTIVITY
    • PRO ZŘIZOVATELE
    • PRO VEDENÍ ŠKOL
    • PRO UČITELE
      • ROVNÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRO VŠECHNY DĚTI
      • METODICKÁ CENTRA A ROZVOJ UČITELŮ
      • WORKSHOPY FORMATIVNÍ PŘÍSTUP
    • PRO RODIČE
    • PRO DĚTI A MLADÉ
    • PRO REGION
      • ROVNÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRO VŠECHNY DĚTI
  • KALENDÁŘ
  • 30 POD 30 LIVE
  • MINIGRANTY
  • KONTAKT
  • PODPOŘTE S NÁMI VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ
  • O PROJEKTU
    • TEORIE ZMĚNY
    • PROČ KUTNOHORSKO?
    • TÝM
    • HARMONOGRAM
    • PARTNEŘI
    • ODBORNÍ PARTNEŘI
    • HISTORIE
  • NAŠE AKTIVITY
    • PRO ZŘIZOVATELE
    • PRO VEDENÍ ŠKOL
    • PRO UČITELE
      • ROVNÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRO VŠECHNY DĚTI
      • METODICKÁ CENTRA A ROZVOJ UČITELŮ
      • WORKSHOPY FORMATIVNÍ PŘÍSTUP
    • PRO RODIČE
    • PRO DĚTI A MLADÉ
    • PRO REGION
      • ROVNÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRO VŠECHNY DĚTI
  • KALENDÁŘ
  • 30 POD 30 LIVE
  • MINIGRANTY
  • KONTAKT
  • PODPOŘTE S NÁMI VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ
Menu
  • O PROJEKTU
    • TEORIE ZMĚNY
    • PROČ KUTNOHORSKO?
    • TÝM
    • HARMONOGRAM
    • PARTNEŘI
    • ODBORNÍ PARTNEŘI
    • HISTORIE
  • NAŠE AKTIVITY
    • PRO ZŘIZOVATELE
    • PRO VEDENÍ ŠKOL
    • PRO UČITELE
      • ROVNÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRO VŠECHNY DĚTI
      • METODICKÁ CENTRA A ROZVOJ UČITELŮ
      • WORKSHOPY FORMATIVNÍ PŘÍSTUP
    • PRO RODIČE
    • PRO DĚTI A MLADÉ
    • PRO REGION
      • ROVNÉ VZDĚLÁVÁNÍ PRO VŠECHNY DĚTI
  • KALENDÁŘ
  • 30 POD 30 LIVE
  • MINIGRANTY
  • KONTAKT
  • PODPOŘTE S NÁMI VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ

Historie Eduzměny

Na počátku úvah o založení Eduzměny stál projekt slovenské Nadácie Pontis.

Jeho smyslem je vyhledávat zajímavé vzdělávací inovace, pomáhat s jejich dalším šířením a také spojovat dárce pro tuto podporu. Ten zaujal budoucího ředitele Nadačního fondu Eduzměna, Zdeňka Slejšku, natolik, že se rozhodl podobný projekt zrealizovat i v České republice a najít hned na jeho počátku dostatečně silné partnery, kteří by přispěli na jeho realizaci.

Poprvé v historii se tak stalo, že se spojily čtyři velké české nadace se společným cílem. Abakus – nadační fond zakladatelů Avastu (dříve Nadační fond Avast) Nadace České spořitelny, Nadace Karla Janečka a Nadace OSF, aby společnými silami podpořily dobrou věc a pomohly zrealizovat významnou proměnu českého školství. Na konci roku 2018 tak vznikl Nadační fond Eduzměna.

Ještě před zahájením prací na obsahu projektu vznikly dva důležité dokumenty popisující aktuální situaci v českém školství. Prvním byla studie Jak na systémové změny ve vzdělávání současného ředitele Nadačního fondu Eduzměna Zdeňka Slejšky. Studie seznamuje s organizacemi a projekty usilujícími o systémové změny ve vzdělávání v České republice. Vznikla na základě hloubkových rozhovorů, které autor vedl ještě během roku 2018 se zástupci různých organizací zabývajících se nejen školstvím, ale i dalšími oblastmi lidské činnosti.

Na jaře 2019 vznikla pro potřeby Nadačního fondu Eduzměna také Analýza výzev českého vzdělávání, za níž stojí uznávaní čeští sociologové Daniel Prokop a Tomáš Dvořák. Autoři v ní identifikovali hlavní problémy, s nimiž se v současnosti potýká české školství. Její výsledky nám posloužily jako základ, od nějž jsme se odrazili při výběru témat, kterým se chceme věnovat, a při výběru partnerů projektu i při sestavování jeho obsahu.

Jak pokračovaly práce na projektu, přibývalo i dárců, kteří se rozhodli naše snažení podpořit finančně. Za první rok se okruh našich dárců rozšířil o Nadaci Jablotron, Nadaci RSJ a pana Serge Borensteina z Karlín Group.

Partneři projektu
sofa-logo
Step by Step logo 24-01-2022

Facebook

Newsletter

Ke stažení

Eduzměna v médiích

Kontakt

© Eduzmena region - všechna práva vyhrazena
Ochrana soukromí

Používáme cookies, abychom vám poskytli nejlepší online zážitek. Více informací o tom, které soubory cookies používáme, nebo jejich vypnutí najdete v nastavení.

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.